Werken bij ADD – Jantine werkt achter de schermen
Bel je naar ADD dan is de kans groot dat je haar aan de telefoon krijgt: Jantine! Sinds maart 2022 is Jantine de administratieve duizendpoot binnen de ADD Safety Group. Ze houdt zich bezig met facturatie, heeft veel klantcontact, regelt een groot deel van de personele zaken én draait mee in de bereikbaarheidsdiensten van de organisatie. ‘En af en toe werk ik als servicemedewerker op een locatie; zo hou ik feeling met ons vakgebied’, opent Jantine het gesprek.
‘De wereld van de beveiliging is afwisselend, dynamisch, soms spannend, maar altijd een omgeving waarin je snel moet schakelen. Zelfs als je, zoals ik, voornamelijk achter de schermen werkt’, vertelt Jantine enthousiast. ‘De opdrachtgevers van ADD bevinden zich in uiteenlopende branches, ik krijg daardoor overal wat van mee en dat maakt het werk zo afwisselend. Ik ga naar kantoor met het voornemen een bepaald iets te doen, maar vaak wordt de dag geregeerd door dingen die alsnog snel geregeld moeten worden’, lacht ze. ‘Maar dat maakt het wel heel erg leuk en ben ik lekker bezig!’
Vertrouwen typeert het bedrijf
Over de vraag hoe Jantine ADD als werkgever typeert, denkt ze even na. Dan lacht ze breeduit en zegt: ‘Om daar een antwoord op te geven, moet ik je eerst vertellen dat ik parttime werk. Naast mijn baan bij ADD werk ik in het paardenfokkerij Stal Slingerland van mijn ouders. Ik richt paarden af, leid ze op, werk mee in de verkoop en natuurlijk rijd ik ook veel, heel veel zelfs! De paardensport vraagt van mij dat ik flexibel ben. Na mijn studie Commerciële Economie zocht ik daarom een baan die ik zou kunnen combineren met het paardenwerk. Want dat wilde ik wel graag blijven doen. ADD bood en biedt me die flexibiliteit. En vooral het vertrouwen dat ik daarmee goed omga. Dat typeert het bedrijf. ADD werkt vanuit vertrouwen en vakkennis. Dat geldt niet alleen voor mij op kantoor, maar zeker ook in het veld’.
Het is voor klanten heel belangrijk dat we 24 uur per dag bereikbaar zijn
Bereikbaarheidsdiensten
Jantine draait, ook al is ze formeel werkzaam op kantoor, ook mee in de piketdiensten. Regelmatig heeft ze bereikbaarheidsdienst tussen 17:00 uur ‘s middags en 08:30 uur ’s ochtends. ‘Ik vind het heel goed om daaraan mee te doen. Het is voor klanten heel belangrijk dat we 24 uur per dag bereikbaar zijn. En voor medewerkers ook, laat ik dat niet vergeten. Onze werkzaamheden gaan 24 uur per dag, zeven dagen per week, 365 dagen per jaar door. Dat weet je als je in deze branche stapt. Ik haal er veel voldoening uit wanneer ik iets kan oplossen voor een klant buiten kantoortijden. Voor de klant zijn het immers zijn gewone werkuren’.
Groei
Dat ADD de laatste tijd een enorme groei heeft doorgemaakt, vindt de vrolijke Jantine een positieve ontwikkeling. ‘Ik verwacht dat we gewoon lekker doorgaan zo. En dat is helemaal okay; ik groei gewoon mee!’ Dan wacht ze even en zegt: ‘Wat ik belangrijk vind is dat ADD in basis hetzelfde is gebleven als toen ik startte bij het kleinere team. Het bedrijf is gegroeid, we hebben meer medewerkers en meer opdrachtgevers mogen verwelkomen, we zijn naar een ander pand gegaan. Wat is gebleven is de leuke sfeer en het hebben van oog voor de mens achter de medewerker. En dát is nu precies de kracht van ADD’.